onsdag 30 juni 2010

Enkelt är underskattat!

Jag älskar att testa nya recept och ändra om och lägga till och ta bort, men ibland finns det absolut ingen anledning att göra något av det. Ibland är faktiskt det enklaste, det godaste. I varje fall när vi talar om Kakmix med citronsmak! :) Vill man kan man tillsätta smält smör och 1 ägg och det gör jag alltid, men idag tillsatte jag 4 äggulor istället. Hade en massa över sedan marängtårtan i midsommar.

Jag tycker också att det är rätt kul att testa färdigprodukter och se om de är goda och om det är prisvärt. Citronmixen är det - finns inget recept i världen, som slår den.

Provade också en Cookiekaka. Paketerad i en rulle och man tar bara bort omslaget, skär den i cirka 1.5 cm skivor och gräddar i ugnen 10 min. Enkelt? JA! Prisvärt? Nej!! Gott? Sådär. På campingen eller segelbåten kan det kanske vara ett alternativ, men hemma? Nej Tack!








Mina föräldrar blir dagens försökskaniner! :)

4 kommentarer:

  1. Fick testa de där kakkorna i butik och blev inte impad alls, men citronkakan blir man ju sugen på =)

    SvaraRadera
  2. Mandy - citronkakan är mums. Testa även chokladkakan med bitar av choklad i. :)

    SvaraRadera
  3. De ser ju dessutom lite för jämna ut. En hemmabakad kaka ska vara lite ful. Då blir de godast. ;)

    SvaraRadera
  4. Helene - Ja, inte sant. Fast man kanske inte är lika kräsen på sjön ex! :)

    SvaraRadera