torsdag 17 juni 2010

Picknick igen

Picknick på flotten i parken är oslagbart. Idag var det dessutom varmt och skönt. Vi var en skön samling där på flotten.....Jag och min väninna, ett förälskat par, en ensam läsandes Man, en kvinna i bikini och två killar, som fiskade. Sedan passerar det en massa spännande saker i kanalen också. Kanoter, änder, musikflotten, privatbåtar och fler änder. :)

Jag hade med vin och jordgubbar och min väninna hade gjort en supersmarrig sommarsallad.



S´s Sommarsallad

Fullkornspasta - skruvar
Lufttorkad skinka
Melon - här honungsmelon
Fetaost
Färsk Mynta
Rostade Solrosfrön
Svartpeppar (inget salt, eftersom skinkan är salt)
Olja och Balsamvinäger





Till det hade vi rosévin och detta vinet var bättre (det vänstra - Pink Pet), än det i måndags. Lite kul med de här flaskorna att de är i plast och blir på så sätt det perfekta vinet att ha med på utflykter.



Till sist hade vi jordgubbar med grädde på flaska. Lite fusk, men väldigt praktiskt. Smakar faktiskt inte alls illa. Förr var det en katastrof, men nu är det helt ok, när man har picknick.

3 kommentarer:

  1. Har ju lovat att göra det i Sverige och inte i Danmark, men jag gillar fortfarande öl. :)

    Little Alex

    SvaraRadera
  2. Visst var den en underbar kväll i går, hade picknick på förskolan där jag jobbar, så härligt!
    Jordgubbar ska vi njuta av här hemma ikväll som efterrätt efter fisken och skaldjuren vi just satt i oss...
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  3. Anonym - Lovat vad? :)

    H och A - Härligt med sommar! Mycket lättare att umgås spontant. Hoppas på många picknickar och gott vin! :)

    SvaraRadera