söndag 13 juni 2010

Saker, som jag inte har gjort tidigare.

Idag har jag cyklat och det har jag förvisso gjort tidigare, men inte till nya jobbet! Det var riktigt nice, trots kylan. Nu har jag lovat mig själv att jag ska cykla till jobbet alla de dagar, som jag börjar och slutar i lagom tid och som det inte regnar eller blåser halv orkan på. Med lite tur blir det 1-2 dagar/månaden och det löftet ska nog till och med jag lyckas hålla....kanske... ;)

På hemvägen gjorde jag en extrasväng och hamnade på ett av mina favoritfik, nämligen Slottsträdgården. Åt en god macka med leverpastej och bacon och drack varm choklad. Satt ute och frös och roade mig med att kolla in ett par, som var på en första dejt! ;)



Igår gjorde jag figurer i sugarpaste för första gången och himmel vad kul det var. Inte speciellt svårt, så länge man bara ska trycka ut figurerna. Lyckades även göra några små blomknoppar, som jag först trodde var rosor. Fast nu undrar jag om det inte är pioner. Ser mer ut så.

Däremot smakar det märkligt. Det var inte så sött, som jag hade föreställt mig, men en hel tårta klädd i sugarpaste, samt en massa dekorationer är inget för mig. Jag ska prova att göra en tårta klädd med marcipan istället och sedan dekorera med blommar i sp. Nästa lördag jobbar jag så klart, när bröllopet är och då ska jag prova att baka en tårta eller cupcakes till jobbet.

2 kommentarer:

  1. Det lät ju inte helt fel med en varm choklad i kylan, härligt!
    Spännande med sugarpaste, och pionerna blev ju jättefina. Jag lärde mej av en gammal arbetskamrat att man ska aldrig säga hur eller vad man egentligen tänkt från början att något skulle bli. Man skulle bara säga vad eller hur det blev till slut. Då vet ingen annan om att det egentligen inte blev som det var tänkt från början. Klöddigt med smart tänkt...

    SvaraRadera
  2. Det är gott med något varmt, när det är kallt ute. Igår hade vi varm tomatsoppa och det värmde gott i snålblåsten från havet. Brrr!

    Det är helt rätt, som du lärde av din arbetskamrat. Man ska låta bli att säga vad det skulle ha blivit, men det är nog typiskt mig och jag har fått det från min Mamma! ;)

    SvaraRadera