onsdag 29 september 2010

Cake Balls

Mina nya favoritkakor. Roliga att göra och lätta att ta med sig. Endast fantasin sätter gränser. Skillnaden, som jag har förstått det: Cake Pops = med pinne och Cake Balls = utan pinne! ;D

Mina nuvarande kollegor fick Cake balls gjorda av sockerkaka med smak av polkaströssel och mintessens. Röd karamellfärg. Philadelfiaost. Doppade i vit choklad med polkaströssel.



Mina fd kollegor fick Cake balls, som antingen var gjorda av sockerkaka med smak av choklad, lakrits och punsch eller citronkaka med smak av lemoncurd. Båda blandade med Philadelfiaost. Doppade i mörk/ljus choklad och olika strössel. Väldigt gott med saltlakritsflagor. Speciellt till citronkakan.



10 kommentarer:

  1. Jättefina! Roligt med många varianter.

    SvaraRadera
  2. Tack! :) De är lätta att variera.

    SvaraRadera
  3. Vilka jätte fina cakeballs! Och det är ju såå gott!

    SvaraRadera
  4. De är ju så roliga att göra! :)

    SvaraRadera
  5. Och vi då, vilka får vi...? :)

    Nja, vi hittade väl inget speciellt roligt på vår shoppingtur. Besöket på Kapp Ahl blev snabbt avklarat. En väldans massa människor som trängdes, så vi väntar lite till med nästa besök.

    SvaraRadera
  6. Dina vita Cakeballs ser underbara ut!!

    Och jag är kär i din headertext "Om Allt och Inget, men mest om sådant, som går att ÄTA! :D" - klockrent :D

    SvaraRadera
  7. Hå och An - Ni får välja.... :)
    Shopping brukar vara bäst på vardagar.

    Lillasyster - Tack! :) Mat är Livet eller hur... ;)

    SvaraRadera
  8. Superfina!! Inte gett mig in på att göra sådana ännu. Ska bara hitta rätt tillfälle!!:)

    SvaraRadera
  9. Instämmer med Sofie - de är på att-göra-listan. Hoppas mamma fick smakat en! :)

    SvaraRadera
  10. Sofie - Prova. Alla tillfällen är rätt! :)

    Hanna - Ja, det fick hon! :)

    SvaraRadera