måndag 13 september 2010

Cake Pops

Igår provade jag på att göra dessa små, underbara Cake Pops och det var inte speciellt svårt! Lite pill, men väldigt kul. Festligt med en pinne, men lättare att hantera dem utan.



Jag gjorde två sorter: Citronkaka, citronessens och 100 gr färskost/Chokladkaka, moccaessens och 100 gr färskost. Blanda samman allt - använd elvispen. Rulla små kulor, ställ kallt. Smält choklad och doppa en grillpinne i chokladen och tryck ner den i kakan. Låt stå svalt igen. Doppa kulorna i choklad och garnera med olika strössel.

Detta blir mitt bidrag till Månadens Sötsak - mitt första! :)

12 kommentarer:

  1. De ser fantastiskt lockande ut! Och citron... måste testas! :-)

    SvaraRadera
  2. Vansinnigt roliga att göra. Du kan matcha strösslet med lacket... ;)

    SvaraRadera
  3. Du skulle vara min granne. Eller inte. ;)

    SvaraRadera
  4. riktigt snygga också ;)

    Kram/Fanny

    SvaraRadera
  5. Helene - Inte tror jag, för annars hade det nog blivit mysbrallor för din del resten av livet.. ;)

    Fanny - Tack Vännen! :) Kram

    SvaraRadera
  6. FÅr nog oxå ge mig på att göra dessa någon dag! Låter smaskens!!

    SvaraRadera
  7. Vilken fin blogg du har. Visst är det underbart gott med denna festliga kaka.

    SvaraRadera
  8. Mumsiga och jätte söta! Det är alltid gott med choklad.

    SvaraRadera
  9. Tack Alla! :)

    Endast fantasin sätter gränser.

    SvaraRadera