onsdag 1 september 2010

Inspiration!

Kokböcker, mattidningar, vänner, uppläggningar i affären, TV. Listan kan göras lång, när det gäller inspiration.

Just i måndags fick jag faktiskt min inspiration och lust att skärpa till mig och planera lite bättre via den här Bloggen! Hon har inte bara ett fantastiskt vackert namn och är född nästan på samma dag, som jag. ;) Hon är dessutom en mästare på att planera och ser till att genomföra det också. :D

I måndags var jag runt och handlade på olika ställen och fyllde först på mitt Fruktfat, som en kollega har gjort till mig i keramik.



Sedan fortsatte jag med Tomatskålen. Färsk persilja blev det också. Bredvid står min nya burk med Müsli. Ja, ja...jag vet att man kan göra det själv och att det dessutom blir billigare, men jag ÄLSKAR den här typen av beställningar.



Sist fyllde jag kylskåpet med en massa goda grönsaker bl a rödbetor och majs. Olika salladssorter. Ostar, yoghurt, keso, färsk pasta och kalvfärs. Längst ner står burken med svart vinbärssylt, som jag har gjort själv och den är supergod att ha till yoghurt och müsli.



Klappat och klart.....nu ska jag bara sätta igång och göra något av det också! ;)

2 kommentarer:

  1. Snygg musliburk!!Får man sån till om man beställer?!

    SvaraRadera
  2. Ja, det får man! :) Man får ju förstås betala för den...kostar 50 kr, men då får du en namnlapp med också! ;)

    SvaraRadera