torsdag 23 september 2010

Veckan, som har gått

Förra torsdagen var jag på ett Frukostmöte på 54:e våningen i Turning Torso. Handlade om inredning. Många bra tips, god frukost och en helt fantastisk utsikt! :D











När jag satt där i fönsterkarmen och njöt av min frukost och utsikten, tänkte jag för mig själv att här känns det, som om man är nära Gud. Kanske var det ett tecken, för på natten dog min Mamma. Det var väntat och jag är glad över att hon äntligen har fått ro, men vetskapen om att man aldrig mer kommer att ses, den gör ont i hjärtat!

Livet går trots allt vidare och det fina med sorg är att ens sinne plötsligt blir mer öppet och känsligt och man minns alla de roliga sakerna. Inget annat känns speciellt viktigt och man har verkligen tid att minnas, prata och gråta tillsammans.

Min Mamma älskade den här träfiguren och i fortsättningen kommer jag alltid att le för mig själv och minnas henne, när jag ser en Koltrast ute. Det känns bra! :D



Igår hade min Pappa och jag en trevlig fikastund i Slottsträdgården. Härligt att kunna sitta ute och bara njuta av allt det vackra. Det är balsam för själen! :D





4 kommentarer:

  1. Jag beklagar verkligen sorgen. Men det låter som att du hanterar den väl ändå. Skönt att du lyckas fokusera på de fina minnena mitt i saknaden.

    SvaraRadera
  2. Jag beklagar sorgen. Jag hoppas som sagt att du kan fokusera tankarna på dom lyckliga stunderna.

    SvaraRadera
  3. Tänker på dig och det gör ont i mitt hjärta också när jag läser om din mamma, mamma är ju mamma. Hon finns kvar hos dig, i dina tankar.
    Nästa helg (3-4 okt) jobbar vi och på söndagen ska Jens komma upp och göra oss sällskap vid frukosten. Det skulle vara kul om du också kom och åt lite frukost med oss. Kramar Frida

    SvaraRadera
  4. Nailtastic och Kent - Tack! Jag njuter av minnena och det fina vädret hjälper till! :)

    Frida - Ja, det känns extra mycket, när det är Mamma, men minnena finns ju kvar! :)
    Skriver upp det och om allt är lugnt, så kommer jag.

    SvaraRadera