söndag 12 december 2010

En ätbar present

Nu i kväll har jag varit hemma hos S på den årliga julklappsleken. Vi var 8 st i år och det är lika kul varje år. Våra allra bästa sidor kommer fram, när vi vräker oss över bordet och knycker julklappar av varandra! ;))



FARINKAKOR (ca 50 st)

2 dl havregryn
1½ dl kokosflingor
150 gr smör
3 msk vatten
2 dl Brun Farin Strö
1 tsk vaniljsocker
2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver

Blanda havregryn och kokos i en skål. Smält smöret och tillsätt vattnet. Häll detta över flingblandningen. Tillsätt övriga ingredienser. Rulla små kulor, som läggs på plåt med bakplåtspapper. Grädda mitt i ugnen i 175 grader i ca 10 min.

4 kommentarer:

  1. Hoppas du fick någon bra julklapp. :-)
    Kakorna ser mycket smarriga ut.

    SvaraRadera
  2. Jag ryckte åt mig bra paket visade det sig, för de innehöll presentband och rosetter och en sprits! ;)

    SvaraRadera
  3. Tack! Vi ska verkligen försöka göra det bästa av hur det är just nu. Vet att du oxå känner saknaden extra mycket nu under julen och tänker på dej oxå.

    Ja, den där paketleken kan få fart på vinnarskallen...

    SvaraRadera
  4. Tack själv för tanken! :)

    SvaraRadera