onsdag 12 januari 2011

Misstag, som blir bra...

..kan man upprepa och det gjorde jag med Fruktkakan igår.

Två ändringar denna gången - tillsatte fikon, men behöll katrinplommonen också. Konjaken räckte inte, så jag tog en skvätt Strohrom och en skvätt Blossa´s årgångsglögg 2009 med smak av Clementin.

Den förra kakan var ljuvlig och den blev bara bättre och bättre. Åt sista biten nu i helgen. Fast Kaka nr 2 är ännu godare. Det ska nog vara fikon i fruktkakor eller så var det Strohromen (80%), som gjorde det! ;)

****

Annars...så är inte Frk Kaka riktigt på topp just nu. Lämnar bloggen åt sitt öde ett tag. Återkommer så klart med Månadens Sötsak...funderar på en efterrätt, som vi åt på Nyårsafton på den tiden, när man fortfarande firade nyår med föräldrar och syskon! :) Vi var alltid hemma hos mina föräldrars vänner och den här efterrätten var något, som jag längtade efter hela året. Vi får se...ibland är det bäst att låta minnen vara just minnen! Blir inte detsamma, när tillfället är ett annat! :)

****

Under tiden kan ni kolla in den här Bloggen, som tillhör min kollega. Nya inlägg varje dag. Dock inte om kakor eller mat, men omväxling förnöjer! :)

3 kommentarer:

  1. Nej, känner man sig inte riktigt ok och inte tycker det är roligt längre så är det bästa att ta en paus från bloggeriet. Hoppas du kommer tillbaka med nya krafter efter en välförtjänt ledighet!

    Kram,
    Anki o Håkan

    SvaraRadera
  2. Jag hade fikon i mitt bröd jag gjorde igår och det blev hur gott som helst! Fikon är mums!

    SvaraRadera
  3. Anki o Håkan - Var ju inte tänkt att jag bara skulle baka från början...bara halkade in på det. Måste nog återgå till den ursprungliga idén, annars kommer jag att bli smällfet och mina kollegor också! ;)

    Emma - Fikon är toppen. Blir så himla god smak! :)

    SvaraRadera