onsdag 19 januari 2011

Utflykt till Lund

Igår var jag i Lund och det är något visst med den staden, även om vissa saker gör mig galen. Lund är lite likt Norge...varför göra något enkelt, när man kan krångla till det! ;)

Jag hade ett ärende och det tog en hel evighet innan jag ens kom igång och inte hittade jag vad jag skulle heller, men bortsett från det, så var det en alldeles förträfflig dag!

Till Lund åkte jag tåg och äntligen fick jag också se hur det ser ut på Malmö nedre. Tjusigt värre med rörliga bilder på väggarna istället för reklam. Tog en stund innan jag kom på vilken perrong, som mitt tåg gick från och jag lyckades även lura två män, som frågade mig om hjälp...men, men allt löser sig och till sist kom jag med rätt tåg och de också!

Lite märkligt är det ju trots allt....man har bara två perronger att välja på och ändå lyckas man komma ner på fel! Det är faktiskt en bedrift! ;)

Hittade ett mysigt, litet café på Klostergatan, som heter St. Jacobs Stenugnsbageri och där slog jag mig ner och njöt av god bulle med ost och skinka och en härlig kopp varm choklad till. Köpte med mig några Kokostoppar hem.





På hemvägen hittade jag en kul affär, som kunde ha varit min! "Udda Tina" på hörnet av Lilla Fiskaregatan och St Gråbrödersgatan. De hade bl a supermysiga kuddar och otroligt många saker av Rice. Där inne fann jag den lilla tallriken, som jag ville ha. Har nämligen bestämt mig för att äta mindre portioner med tanke på Beach 2011 och kände för en kul och färgglad tallrik. Köpte även en liten skål. Mindre tallrik och skål = mindre portioner! :)





Här ser ni min nya tallrik och skål från Rice. Visst passar Kokoskakorna bra på det fatet? :)



Det gjorde även middagen. Kalkon med sallad och rödbetor och keso med rostade pumpakärnor i den lilla skålen. Jag blev hur mätt, som helst och färgen gjorde mig glad. Två flugor i en smäll! :D

6 kommentarer:

  1. Jag visste inte att man kan sitta ner och fika på St Jakobs. Det är ju så pyttelitet! Men de har kanske utökat. Får nog ta och besöka. Och passa på att köpa med lite gott bröd hem :D

    SvaraRadera
  2. Jo, det kan man. Bageri till vänster och Café till höger. Inte stort, men mysigt! :)

    SvaraRadera
  3. Vilken mysig affär, just en sådan som är livsfarlig för börsen... Tackar för tipsen, blir säkert en Lundatur i vår.

    SvaraRadera
  4. Ja i den affären kan man göra av med pengar, för att inte tala om det lilla mysiga bageriet med tillhörande café! :)

    SvaraRadera
  5. Udda Tina! :-D Där skulle jag vilja titta in!

    SvaraRadera
  6. Ja, det är en affär för Dig och Mig! :D

    SvaraRadera