lördag 26 februari 2011

Bokrea och Kondiskakor

I år hade jag bestämt mig för att inte köpa några böcker alls på rean. Jag skulle inte ens kolla, men så gick jag förbi Åhlens i torsdags och då var det någon, som puttade in mig där! Märkligt....och ut kom jag en stund senare med nedanstående exemplar! ;)



Till mitt försvar måste jag tillägga och det är tre väldigt bra böcker! Användbara, roliga och intressanta och dessutom gör de sig väldigt bra till en bukett vårtulpaner! :)



Igår kväll var jag hemma hos A och G på middag och man skulle kunna tro att A hade tjuvkikat lite i min Nostalgibok. ;) Gott var det och till kaffet bidrog jag med bakelser från Konditori Katarina. Deras passionsbakelse...mmmmm....den kommer att inhandlas fler gånger! :)



Vi var, som sagt bara TRE, men när det är provsmakning, måste man ju ha lite att välja på....och man behöver ju inte äta upp ALLT...man kan ju spara till nästa dag...om man vill, men det ville INTE vi.... ;))

14 kommentarer:

  1. Mycket bra anledning att köpa böcker för att de passar så bra till blommorna! Nostalgiboken står oxå i vår bokhylla, så kul att ta fram och bläddra i då och då och bli nostalgisk!

    Ha en fortsatt bra helg,
    Anki

    SvaraRadera
  2. Där är ju faktiskt en del roliga recept i Nostalgiboken också! Testa och köpa med något hem från kondiset nästa gång ni är i Malmö! :)

    SvaraRadera
  3. Åh, hade en kompis som jobbade där och hon tog alltid med tårtor hem efter jobbet! Bra kondis det där faktiskt! mums!

    SvaraRadera
  4. Sandra - En sådan kompis hade jag gillat! ;)

    Hanna - och de smakade underbart också! :)

    SvaraRadera
  5. Vill gärna smakar de små bakelse ;d jag har köpte också några böcker hehe.

    SvaraRadera
  6. Sana - de var underbara och Du skulle säkert kunna göra sådana! Hör nästan till att köpa någon bok på rean! :)

    SvaraRadera
  7. Jag skulle inte heller ha något på bokrean men det hamnade en till bok i recepthyllan i alla fall. :-)

    SvaraRadera
  8. jag har fått hålla mig borta helt och hållet från allt vad bokrea heter för jag vet att det skulle sluta på samma sätt för mig om jag kom i närheten ;)

    SvaraRadera
  9. Erika - En bok är ingen bok sägs det ju! Kokböcker är svåra att motstå! :)

    Pernilla - Akta så att inte någon puttar in dig också... ;)

    SvaraRadera
  10. Här blev det allt några böcker med, går liksom inte att låta bli, kok och bakböcker kan man aldrig ha för många av :-) , Nostalgiboken måste jag ta och kika efter

    SvaraRadera
  11. Jag ger bort en del, om jag får för många och så börjar jag om igen! :)

    SvaraRadera
  12. Det ser sjukt gott ut =)
    Du lägger väl ut recept snart? ;)
    Tack snälla för tipset på hur jag ska få till mina cake pops ;)
    Kram
    /Nellie

    SvaraRadera
  13. Du provbakar tycker jag! ;D

    SvaraRadera