söndag 20 februari 2011

Samma visa var gång!

Jag vet att jag inte borde tacka Ja till tårtkalas och jag vet att jag inte behöver smaka av allt, utan kan välja ut det, som jag tycker allra bäst om och framförallt vet jag att jag behöver definitivt inte TA OM, för portion nr 2 smakar inte godare!

Japp, jag vet en himla massa jag, men inte blir det lättare att motstå för det!

Tårtkalas idag hos A och det var ljuvligt gott första gången och det var det andra gången också. Inte godare, men precis lika gott!! ;D

Marmorerad Chokladcheesecake









Recept från boken "Oemotståndliga cheesecakes" av Maxine Clark

Nöttårta med punschkräm





Recept från boken "Tofvehult - drömmen om ett kafé" av Lena Göransson

Krispig Marängtårta



Den här tårtan gjorde jag en variant av till midsommar, men jag hade inte kräm mellan. Det ska jag ha nästa gång!





Receptet från boken "Tofvehult - drömmen om ett kafé" Lena Göransson

7 kommentarer:

  1. Oj så mycket tårtor! Ser jättegoda ut.

    SvaraRadera
  2. Tror jag är tårtor, som du hade gillat. Går i din Mammas stil! :)

    SvaraRadera
  3. Jisses så många godsaker, den ena låter godare än den andra. Här har vi tagit beslutet nu att ta oss i kragen och spara sötsaker till helgerna, rör på oss mycket mer än nu och överhuvudtaget äta nyttigare. Får se hur länge det varar denna gången:) Det har blivit lite slött o slapp nu efter Ankis mors bortgång, har inte funnits någon ork direkt att ta tag i sånt... Men nu blir det andra bullar, måste tänka på sin egen hälsa oxå.

    Ha en fin vecka,
    Anki o Håkan

    SvaraRadera
  4. Jag känner igen mig. Dags att ta itu här också. Man mår dessutom bättre, när man äter riktig mat!

    Ha en bra vecka ni med! :)

    SvaraRadera
  5. Så mycket mumsiga tårtor, ser tokgott ut och vilken härlig blogg du har

    SvaraRadera
  6. Det var tokgott också...jag åt på tok för mycket! ;)

    SvaraRadera
  7. Den första tårtan verkar sjukt god! Måste bakas lite tårtor här hemma snart :)

    SvaraRadera