onsdag 23 februari 2011

Sockerkaka möter Kexchoklad...

..och resultatet blev inte alls dumt! Saftiga muffins med krispig yta och smak av apelsin.



Ta ditt favoritrecept på sockerkaka med smält smör och låt 2 st 55 grams Kexchokladkakor smälta tillsammans med smöret. Tillsätt även ½ dl apelsinmarmelad i smeten. Jag fick 12 st mellanstora muffins, som jag gräddade i 200 gr cirka 15-20 min.

Jag har funderat mycket på Söta sakers februaritema. Lät enkelt, men var svårt. Fast nu tycker jag ändå att jag fick till det. Det enkla är ibland det godaste! :)

7 kommentarer:

  1. Låter så gott, det måste jag ta och testa :-)

    SvaraRadera
  2. tack så mycket för gratulationerna :)

    vilken rolig idé du fick till där :) jag tänkte doppa mina kokoskakor i vit choklad och ha som nygammal idé till månadens sötsak, men sen orkade jag aldrig med det momentet så det blir nog ingenting för min del denna månaden...

    SvaraRadera
  3. Cupcakesfluffan - Ytan blev så härligt krispig!

    Pernilla - Jo, gör nu mina kokostoppar och doppa i choklad! :)

    SvaraRadera
  4. Låter som en rolig blandning, gott!

    SvaraRadera
  5. Det kexiga i kexchokladen var, som pricken över i´t och apelsin är ju alltid gott eller hur? :)

    SvaraRadera
  6. Det låter sagoligt gott. Älskar kexchoklad. :-)

    SvaraRadera
  7. Prova! Superenkelt att göra! :)

    SvaraRadera