tisdag 8 mars 2011

Bättre för midjemåttet

Jag behöver inte alltid baka och äta kakor för att bli glad. Man kan njuta på andra sätt också. Vem blir inte glad av att titta på de här kakformarna från Lagerhaus!



...eller i min nya Kakbok, som jag belönade mig själv med igår efter tandläkarbesöket! ;)



I helgen var min brorsdotter på besök igen och då var vi på Ultimate Cake och shoppade grön marsipan, glitterströssel och silverfärg på sprayburk. Man vill ju inte direkt veta vad, som finns i den burken, men fint blev det! ;)

Gjorde blommor på kvällen och testade både marsipan och sugarpaste, som jag har köpt tidigare på samma ställe. Marsipanen var lättarbetad och god och den vita sp är inte alls dum den heller. Mycket mer lättarbetad och godare i smaken, än de med färg.



Provade att blanda sp med glitterströsslet och det blev en kul effekt!

13 kommentarer:

  1. Wow vilka vackra blommor! Måste köpa lite sockerpasta jag med :)
    Lagerhaus är mitt all-time-favourite bakställe! Bra priser också :)

    SvaraRadera
  2. Vilka fina kreationer, silverspray låter ju fräckt!

    SvaraRadera
  3. Li - Lätta och roliga att göra, men vad gör man med dem sedan? Ätbara förvisso, men....det får nog bara vara till dekoration! :)

    Mårtensson - Vi sprayade på grädden på fastlagsbullen och det såg kul ut! :)

    SvaraRadera
  4. vilka härliga blommor och så mycket finna muffinsformar, får ta och kika in på Lagerhouse någon dag

    SvaraRadera
  5. Jag shoppade också loss på Lagerhaus när jag var i Stockholm nyligen. Man blir bara glad av att se formarna.
    Jag bakade en lätt döbakad banankaka idag. Tror du det blir bra att göra cake balls av den? För den fungerar inget vidare som banankaka.

    SvaraRadera
  6. Cupcake - Lagerhaus har en massa fint i bakväg. Mer prisvärt där också! :)

    Karolina - Blir perfekt, som cake balls. Ha i någon god chokladsmörkräm. :)

    SvaraRadera
  7. Söta muffinsformar och fina blommor!
    :-)

    SvaraRadera
  8. Vilken shoppingdag! Härligt med nya saker till bakandet :)

    SvaraRadera
  9. Imorgon ska jag springa till lagerhaus och köpa hehe dina blommor är jätte fina!!

    SvaraRadera
  10. Bland muffins.. - Idag har jag testat de prickiga formarna. Passar bra, när fyllningen inte är så fast.

    Sana - Ja, där finns en massa fina saker. Även kakböcker! :)

    SvaraRadera