torsdag 3 mars 2011

Det här får bli mitt bidrag....

...till Pickipicki´s marstävling.

Nu har jag lagat det en gång till och då blev det genast bättre, både till smak och utseende. Fast det var gott första gången också (se förra inlägget), men det blev ännu bättre nu!

Jag gillar recept, som går kvickt att tillaga och där man har alla ingredienser hemma och som jag inte får ont i magen av! ;)



En perfekt rätt för min del och eftersom det uppfyller mina tre kriterier till fullo får det på Pickipickiskalan betyg 8! :D

Här hittar ni originalreceptet.

Mina justeringar är följande: ingen chili och gurkmeja, utan istället paprikapulver och förutom vitkål även morot och squash. Jag har rätten, som bas och lägger till färsbiffar och tomat.

5 kommentarer:

  1. Just det, får inte glömma bort hennes tävling :-)

    SvaraRadera
  2. Trevligt med något annat än kakor, som omväxling! :)

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att du är med och tävlar! Det är alltid kul att se hur andras varianter av ens egen mat blir. Fint! Det var länge sedan jag gjorde vitkål i kokosmjölk, det får det bli ändring på. :-)

    SvaraRadera
  4. vitkål är nog den enda kål vi tycker om här hemma, så det äter vi ofta och gärna :)

    ja, nu får vintern verkligen ta och vara slut! lite solsken också så skulle det verkligen kännas som vår här med, nu känns det mest som tidig höst med duggregn och dimma...

    SvaraRadera
  5. tina - Det här var ett perfekt recept. Enkelt och gott! Tror att man skulle kunna utveckla det lite. :)

    Pernilla - Då måste ni prova den här rätten. Minimal insats med väldigt gott resultat!

    Solen skiner från en klarblå himmel och jag är ledig....kan knappast bli bättre! :)

    SvaraRadera