onsdag 2 mars 2011

Igår tog jag kål på en myt

Myten om att jag inte kan äta vitkål, för då får jag superont i magen! Nu har jag bestämt för att börja laga mat mer regelbundet..beach 2011 närmar sig ju med stormsteg...och tänkte att jag skulla dra nytta av Pickipicki. Hon har en massa härliga och lätta recept och dessutom har hon en liten tävling just nu! :)

Jag började med Vitkål i kokosmjölk och det var lätt att tillaga och innehöll mina favoritsmaker, ingefära och lime. Några smärre justeringar dock, eftersom jag inte är en vän av chili. Gott, men inte så färgglatt! Fast det berodde mer på mig, än på receptet. För tjocka strimlor, bara vitkål och sedan glömde jag dessutom gurkmejan. Mina färgklickar bestod av tomat och små färsbiffar med persilja.



Nästa gång ska jag göra tunnare strimlor av vitkålen och kanske ha morot också för färgens skull.

Tror ni att jag fick ont i magen? Inte ett smack...inte ens den minsta lilla knorr och här har jag undvikit vitkål i alla år. Jag har hittat en ny vän eller så är det kokosmjölken, som är hemligheten bakom det! :)

2 kommentarer:

  1. Låter som spännande smaksättning på kål, väldigt annorlunda helt klart.
    Tänk så mycket gott du kan prova nu när du kommit på att du kan äta kål! Prova att råriva den och äta tillsammans med rårivna morötter med vinägerdressing och fetaost. Supergod sallad som vi "tagit med hem" från Bulgarien.

    SvaraRadera
  2. Det är så gott! Idag har jag gjort en annan variant och nu ser det aptitligt ut också! ;)

    Tack för tipset!

    SvaraRadera