tisdag 26 april 2011

Påsken 2011

En trevlig helg på landet tillsammans med Pappa och mina brorsdöttrar. Lite jobbigt precis i början. Många tankar på Mamma...hon har alltid varit där, när jag har kommit dit.

Det har varit en helg fylld utav god mat, vin, efterrätter, påskägg, trädgårdsarbete, sällskapsspel, fika, sortering och många minnen, härliga pratstunder och givetvis en massa sol. Rena sommarvädret. Bikini hela helgen = Frk Kräfta! ;)



















Maten har varit enkel. Har gått att förbereda och räckt till flera dagar. Många halvfabrikat, men det är guld värt att slippa stå hela dagarna i köket, när solen skiner. Hade nog fått en del bannor av min gamla hushållslärare, för att allt gick i samma färgskala.....men det viktigaste denna helgen har varit att umgås och att ha det bra och det har vi haft också! :D

13 kommentarer:

  1. Låter som en riktigt härlig påsk!

    SvaraRadera
  2. Låter bra att slippa stå vid spisen halva påsken!
    You go girl ;)
    Jag undrar vad det är för smarrig efterrätt ni fixat =)

    SvaraRadera
  3. ser ut som en jättefin påsk! och jag håller med dig om att man inte ska behöva stå vid spisen i flera timmar när det är sånt härligt väder, det kan man ju göra hela vintern ;)

    SvaraRadera
  4. Hanna - Ja, det var det. Att det var så fint väder gjorde att det blev extra lätt! :)

    Nellie - Kolla under paj i högerspalten. Banoffee pie. Smarrigt värre! :)

    Pernilla - Framförallt har jag inte lust att överta min Mammas roll just i köket! Ibland är det kul att laga mat, speciellt om man är fler! :)

    SvaraRadera
  5. Nellie - I glaset var det citronfromage, men jag tror att du menade pajen eller.... ;)

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga bilder, ja ni ser verkligen ut att ha haft en superhärlig påsk

    SvaraRadera
  7. ååå vad mycket gott =) Tävling på min matblogg så kika gärna in där om du gillar smycken =)

    SvaraRadera
  8. Linda - Vädret gjorde ju sitt också! :)

    Coquina - Tack! :) Jag ska ta mig en titt på tävlingen.

    SvaraRadera
  9. Så skönt när det går att skapa nya minnen också, men känslan av tomheten vid nya, sedan innan invanda, situationer är märklig och stor.

    SvaraRadera
  10. Så gott allt ser ut! Låter som om du haft en härlig helg men det är ju Alltid jobbigt med tomheten... Ta hand om dig!

    SvaraRadera
  11. Mårtenssons - Ja, man behöver verkligen komma genom det där första året!

    Sandra - Tack :)

    SvaraRadera
  12. Vad mycket gott! Speciellt de bilder som innehöll socker ;) Kommer det upp recept på dessa gosaker? :)

    SvaraRadera
  13. Lotta - Pajen "Banoffee pie" hittar du under Paj i högerspalten och det i glaset var Ekströms Citronfromage med gräddklick och dajmströssel! :)

    SvaraRadera