torsdag 5 maj 2011

Kakor och Presenter är aldrig fel!

Kakknyte och presentlek hemma hos S ikväll. Oj, vad mycket gott! Omöjligt att bara smaka en liten bit, men nu är jag rätt nöjd. Tror jag i varje fall...man vet ju aldrig hur man känner det imorgon! Det vet jag nu..hur jag känner det alltså! Magknip inatt, så jag är definitivt nöjd för ett bra tag framöver.... ;)

Jag hade gjort Citronkaka med maräng och citrongrädde till. Gjorde också Mandelkakor med kolasmörkräm. M gjorde små Chokladbiskvier med krispig botten. B´s Mamma hade gjort små Vaniljkakor med sylt mellan. S gjorde Cookies med choklad, apelsin och hasselnötter. T gjorde Rabarberkaka med mandelmassa.



Å hade gjort en Chokladtårta. Mandelmassa och apelsin, som botten och choklad ovanpå. Likörgrädde till.



Starttallriken....kolla in fina ljusstaken i bakgrunden.



När vi hade gått lös på kakbordet, var det dags att ta sig an presentleken. Fram med tärningarna och sedan var vi i full gång! :)





Fanns mycket fint i paketen. Tänk så många bra saker man kan hitta, trots att alla tre paketen inte får kosta mer än 50 kr tillsammans!









Jag fick en Tårtspade, som sjunger Happy Birthday.... ;)



Recept kommer efterhand!

13 kommentarer:

  1. Så bra du kan formulera dig o få till det med ord o bilder. I´m impressed..... kanske en ny Julia bor i dig o ska upptäckas av nåt förlag???
    Tack för idag o du hade inte behövt ha med så mycket kakor..... vi andra hade ju bara gjort 1 sort.
    Gonatt, over and out :-)
    / S

    SvaraRadera
  2. Vad mycket goda saker. Och vilka fina presenter!

    SvaraRadera
  3. S - ..men jag tycker ju att det är så kul att baka och var dessutom inte riktigt nöjd med den första! Idag känns det dock, som om det hade räckt med EN sort totalt sett... ;)

    Erika - Supersmarriga kakor och användbara presenter. :)

    SvaraRadera
  4. Hanna - Det blev nästan lite för bra! ;) (men det var GOTT!)

    SvaraRadera
  5. Milda tider! Det vattnas i munnen och kurrar i magen. Tur att det är helg nu så jag kan få lite lördagsgott. :)

    SvaraRadera
  6. Helene - Tänk nu på jeansen... ;)

    SvaraRadera
  7. åh, vad mycket gott ni gjort och vilka fina presenter! vilken rolig idé :)

    SvaraRadera
  8. Pernilla - Det var en bra idé att ha knytis. Klappleken är alltid kul. Vi brukar mest ha den till jul, men det var kul nu med och roligare saker! :)

    SvaraRadera
  9. Så mycket gott och vad kul med presentlek

    SvaraRadera
  10. Linda - Ska lägga ut recept sedan på en del av godsakerna! :)

    SvaraRadera
  11. Vilken massa goda godsaker, kan tänka att maggen stod i alla fyra vädersträcken...

    Tack för ditt grattis hos oss igår, maten blev smarrig och drickan... mums!

    Ha nu en bra fortsatt helg!

    SvaraRadera
  12. Mårtensons - Ja, lilla maggen gillade inte alls detta frosseri, men tanken var god. Fick en massa nya recept, förutom magknipet! ;)

    Ha en skön söndag ni med! :D

    SvaraRadera