fredag 27 maj 2011

Vegetariskt av bara farten!

Jag har fortsatt att äta vegetariskt sedan jag kom hem från hälsohemmet och det går riktigt bra. Knappt tänker på att jag gör det...går alldeles av sig själv! Tänker inte bli vegetarian, men just nu känner jag för ett animaliskt uppehåll. Lät tjusigt det.. ;)

Har provat att göra polenta för första gången och det är både gott och enkelt att tillaga. Koka upp buljong, vispa i polenta, koka ca 5 min och häll sedan upp allt i en vattensköljd form.



När polentan har stelnat skär man den i snygga trekanter och steker bitarna i olja. En vällagrad prästost ovanpå. En klick rysk yoghurt och en tomat- och bönsallad till. Klart! :)

2 kommentarer:

  1. De låter spännande, har aldrig testat polenta.

    SvaraRadera
  2. Prova! Otroligt enkelt att göra! :)

    SvaraRadera