torsdag 30 juni 2011

Cookies & Cream

Jag tycker det är kul att testa olika bakprodukter, även mixer. Just mjuka kakor brukar bli väldigt bra. Sedan kan man ju förstås ifrågasätta om det är prisvärt och om man verkligen sparar tid. Det enda momentet, som man oftast slipper är att mäta upp torrvarorna! ;)

Denna gången har jag testat en engelsk Cupcake Mix och resultatet blev bättre, än förväntat.



I Stockholm, Göteborg och Malmö finns "The English Shop" och här köpte jag mixern. Fanns flera att välja på, men jag tog chokladmuffins med vaniljfrosting. Märket heter Betty Crocker och det var en bra beskrivning på baksidan på hur man ska göra. Både text och bilder. Det som var kul med just den här mixern var att det var all inclusive i paketet. En påse med kakpulver, en påse med glasyrpulver, en påse med strössel och sedan var det även formar!



Det gick snabbt att göra, trots att man skulle tillsätta både vatten, olja och ägg. Till glasyren tillsatte man lite mjölk och det blev en fin och klumpfri glasyr, som gick lätt att bre på.



Måste nog säga att jag blev positivt överraskad av den här mixern. Prisvärt? Nja..den kostade 45 kr för 9 cupcakes, men det kan ju bero på att det är en direktimport från GB. Smaken? Mer, än godkänt. Tidsbesparing? Absolut, trots många delmoment. Det gick undan och det var inget kladd.

Jag ska helt klart prova fler sorter. Den här blir också mitt bidrag till "Månadens sötsak". Temat för juni månad är Utländskt och mer utrikiskt, än det här kan det väl knappast bli. Till och med texten var på engelska! ;)

6 kommentarer:

  1. Haha, svarade nyss på din kommentar om vilken kakmix då? och sen dök bloglovinmailet upp. :) Har bara testat Berry Crockers f8rdiga vanilla frosting, som var helt ok, men den hade en bismak jag inte riktigt gillade, men i tidsnöd rekommenderar jag den. Kul att testa som sagt!

    SvaraRadera
  2. Hanna - Själva kakan har aldrig någon bismak, glasyren blir nog alltid bäst, när man gör den själv. Misstänker starkt att de tillsätter en del tillsatser, för att få det till att fungera!

    SvaraRadera
  3. Den där shopen måste jag nog besöka någon gång. Jag brukade köpa med mig chocolate chip cookie dough när jag regelbundet reste till USA. Fast det blev sällan bakade kakor. Degen smakade utmärkt obakad. :)

    SvaraRadera
  4. Karolina - Det finns ju en amerikansk shop också. I varje fall i Malmö, som heter Gracy´s eller något liknande. Ibland behövs det ingen ugn... ;)

    SvaraRadera
  5. english shop är ju alltid extremt dyrt, jag brukar köpa flingor där som inte finns i vanliga affärer men som jag älskade när jag bodde i brighton och ett litet paket kostar 60(!) kronor, helt galet! men betty crocker finns faktiskt på vanliga ica maxi också, och där kan det kanske vara lite billigare? har ej kollat priset men vet att jag sett dem där!

    hoho, ja poolen är underbar dagar som dessa! och på min allergiska sambo hjälper tyvärr ingenting, han har extremt allergisk (en sommar fick vi lov att åka ambulans till akuten när gräset blommade som värst) och ingenting hjälper, inte ens de där extrem dyra sprutorna så det bästa vore ju om han bara la sig i en skrubb under sommarmånaderna och gick i ide ;) jag är så glad att jag inte är allergisk mot någonting!

    så, nu har jag väl tagit upp hela ditt kommentarsfält så jag kan väl passa på att önska en trevlig helg också!

    SvaraRadera
  6. Pernilla - Det är lovely med lååånga kommentarer! ;) Ha en trevlig helg du med!

    SvaraRadera