söndag 12 juni 2011

En intensiv, men ändå skön helg

Jag har varit på snabbvisit i Stockholm i helgen. Tåg upp i fredags. Mina brorsdöttrar mötte mig utanför stationen. Taxi till Djurgårdsbron och därefter promenad längs vattnet bort till Skånska Gruvan. Smarrig fika på uteterassen. Min bror kom också dit och sedan fortsatte vi vidare ut till Rosendal. Mitt paradis på jorden! :) Rosévin, mycket prat och skön skugga!

Grill- och slappekväll hos min bror med familj på kvällen. Lördag förmiddag åkte jag hem igen. Jobbade på kvällen och idag har jag också jobbat. Tillbringade eftermiddagen i en stol på balkongen.

Imorgon blir det en snabbvisit till Göteborg. Man får extra energi på sommaren, när det är ljust! :)







På vägen upp i tåget hittade jag en massa härliga tips på städer, utflykter, fikaställen, böcker. Det ska bli mitt sommarprojekt i år. Jag ska besöka städer, som jag inte har varit i förr - och det blir inga problem, för jag har dålig koll på Sverige! ;) - jag ska fika, läsa böcker och sedan ska jag blogga om det! Lite bak blir det förstås också! :D

Vad har ni för sommarplaner?

6 kommentarer:

  1. Underbart med Rosendahl, har faktiskt aldrig varit där, men vill gärna dit såklart! :)

    SvaraRadera
  2. Jösses vad du flyger och far, kul att få se härliga Sverige! Vi ser fram mot dina sommarreserapporter:)
    Själva sticker vi tre veckor till Thailand för slö, slapp, shopping, Singha, sightseeing och naturligtvis MAT! Där ryker Håkans semester, Anki lyxar och är ledig en hel del mer. Vad som händer då vet man aldrig.

    SvaraRadera
  3. Hanna - Ja, dit måste du någon gång. Underbart ställe, men Trädgårdsföreningen i Gbg är inte dumt det heller! :)

    Mårtensson - Man blir rätt trött av allt stillasittande på tåget...
    Är inte Thailand outhärdigt varmt på sommaren? Anki - då kan ju du och jag ha fikaträff på Fritidsbaren någon dag! :)

    SvaraRadera
  4. Nej det är inte varmare än det är annars. Enda större skillnaden är att det är regnsäsong... men just i det området vi ska till (några mil från Bangkok) är det väldigt lite regnande.
    Däremot är värmen av det lite fuktigare slaget och inte torr som "bastuvärmen" i t.ex Grekland eller Turkiet vid den tiden.
    Så klart vi kan ha, låter väldigt trevligt!:)

    SvaraRadera
  5. Mårtensson - En väninna till mig bodde i Bangkok några år och de höll på att tuppa av på sommaren, men det är kanske bättre vid havet!
    Fritidsbaren måste bara vara med i mina sommartips! :)

    SvaraRadera
  6. Älskar Rosendals trädgård. Hann inte med det senast vi var i Sthlm. Tar det nästa gång...

    SvaraRadera