onsdag 15 juni 2011

Första tipset kommer från Göteborg

Trädgårdsföreningen i Göteborg. En ljuvlig liten oas, som ligger precis intill stationen. Perfekt väntapåtågetställe eller väntapånågot/annatnågon/annanställe! 20 kr kostar det att komma in på sommarhalvåret. Man har utställningar, konserter, underbara blommor överallt, rosenträdgårdar, kaktusrabatter, gångar, vatten. Här kan man spendera många timmar. Ta med en bok och sätt dig på en bänk och njut av livet! :)








Palmhus finns här också. Fullt utav tjusiga växter. Här hittar man ex Tjuren Ferdinands favoritträd! Det ser dock inte riktigt likadant ut... ;)





Café finns det ju förstås också, annars hade det ju inte varit mitt favoritställe! ;) Solen tittade fram, när jag kom ut med min bricka. Här kan man äta, dricka vin och vill man ha något gott till kaffet, så rekommenderar jag Sverigetårtan. Sockerkaka med vaniljkräm mellan och jordgubbsgrädde ovanpå. Slurp! :)



De har också en liten butik, där nästan allt går i rosens tecken. Väldigt prisvärt och många bra presenttips. Vill man får man gärna slå in paketen själv och där var gott om fina papper och band att välja på. Jag köpte bl a en liten cupcake med handkräm i, fina servetter och en anteckningsbok, som var klädd med tyg. Den ska jag ha och skriva in alla mina recept i.

7 kommentarer:

  1. Trädgårdsföreningen är himla trevlig, även om det var längesedan jag var där.

    SvaraRadera
  2. Hanna - Lite samma stil. Trädgårdsfören, Rosendal och Slottsträdg i Mö. Jag gillar kombinationen av trädgård och café! :)

    SvaraRadera
  3. Vilket trevligt ställe det ser ut att vara. Älskar sådan ställen.

    SvaraRadera
  4. Ett av Ankis syrras favoritställen i vårt avlånga land. Hon kommer alltid därifrån med en hel massa fynd, fast några fina "rosensaker" har vi aldrig sett röken av, bara blommor och plantor i dom påsarna...

    Hoppas du får en härlig helg Tina,
    Mårtenssons

    SvaraRadera
  5. Remsan - Det har hög mysfaktor! :)

    Mårtenssons - Ni får påminna henne om shopen nästa gång, finfina presenter där! :)

    Ha en bra helg ni också, trots vädret!

    SvaraRadera
  6. jaa, det ser ju absolut trevligare ut än diskmaskinen på jobbet som jag fick umgås med istället för att vara där! jag har faktiskt aldrig varit där och fikat, får ta och göra det snart det såg ju onekligen väldigt mysigt ut!

    SvaraRadera
  7. Pernilla - Då är det på tiden. Jag bjuder dig på en smarrig tårtbit nästa gång jag kommer dit! :)

    SvaraRadera