söndag 26 juni 2011

Midsommar är den lättaste mathelgen,

för man kan göra det precis så enkelt eller avancerat, som man känner för! Jag brukar nästan alltid jobba på midsommar, men i år valde jag att fira den med Pappa och vi hade riktigt trevligt. Vi valde den enkla varianten och ägnade resten av kvällen åt att prata om både roliga och mindre roliga minnen! :)



Sill förstås och egenskördad nypotatis. Dill och gräslök kom också från egen skörd. Gräddfil, kavring, ost, smör, ägg och rädisor.



Jordgubbar med grädde efteråt och punsch!



Sist en favorit i repris - Smulpaj med rabarber och jordgubbar. Grädde till. Den lyckades vi äta utomhus till fikat på eftermiddagen, men annars var det ingen kväll för utomhusaktiviteter.

7 kommentarer:

  1. Punsch till gubbarna låter inte helt fel alls faktiskt, en klart underskattad dryck! Så skönt att ni kunder få fira midsommar tillsammans, du och din pappa.

    SvaraRadera
  2. Mårtenssons - Punsch är gott. Det kan man ha till mycket, men man glömmer bort det! :)

    Helene - Japp! :)

    SvaraRadera
  3. Låter som en supermysig midsommar - skönt att du var ledig dessutom!

    SvaraRadera
  4. Tänkte bara tipsa om att just nu pågår en dagens blogg tävling på min blogg där du har chansen att bli länkad inför mina 200-600 unika läsare dagen, det finns även andra tävlingar så passa på att gå in och anmäla dig (kolla på vänster sida av bloggen) Annars kanske du vill göra ett bloglovinbyte?:)

    SvaraRadera
  5. Hanna - Ja, det var en skön helg! :)

    Joanna - Ska ta mig en titt! :)

    SvaraRadera
  6. låter som en alldeles lagom midsommarafton :) och säkert slapp du må som mig dagen efter då jag hängde med huvudet över toalettstolen nästan hela dagen :/

    jag har hört mycket gott om the other woman, ska försöka kika på den nån gång! och an education bör du absolut se om du får chansen, så härlig film!

    SvaraRadera