måndag 8 augusti 2011

Imorgon blir det andra bullar...

...då är nämligen min semester slut! Jag har verkligen vilat mig. Inte gjort många knop, förutom den lilla trippen till Tiveden. Den var efterlängtade den här semestern och snart ska jag ha igen. Skönt att ha något att se framemot.

Har varit på landet hos Pappa i helgen och igår gjorde jag en härlig fruktsallad av sommarbär. Fruktsallad är lättlagat och man kan göra den precis så enkel eller lyxig, som man känner för. Spelar ingen roll vilken årstid det är heller, fast den blir extra god på sommaren tycker jag. Grädde är alltid gott till, men även glass går bra.



Nätmelon, hallon, blåbär. Vispad grädde smaksatt med vaniljsocker och garnerad med blåbär och en halv småkaka.

Detta blir också mitt bidrag till Månadens sötsak, där temat för augusti är just lättlagat! :)

6 kommentarer:

  1. Fruktsallad tillhör de där rätterna som är klart underskattade! Gott med färska blåbär i.
    Inte dåligt att ha ännu mer semester att se fram emot, en härlig morot:)

    SvaraRadera
  2. Fruktsallad glömmer jag ofta bort men det är ju så enkelt och så gott. Måste försöka få in en fruktsallad framöver.

    SvaraRadera
  3. Underbart med ännu mer semester, jag har också portionerat ut min, alltid skönt att ha nåt att se framemot!

    SvaraRadera
  4. Mårtensson - Både gott och nyttigt! Beroende på hur mycket grädde/glass man tar till... ;) Jag måste dela upp min semester, annars blir vintern så lång.

    Erika - Gott till kakor också. :)

    Hanna - Höstsemester brukar oftast vara ljuvligt. Bra väder, mindre folk. :)

    SvaraRadera
  5. Fruktsallad är alltid gott!

    SvaraRadera
  6. Tant Gul - Gott och enkelt! :)

    SvaraRadera