fredag 2 september 2011

En gång om året inträffar den där speciella Dagen!

Förra året var jag mest ledsen. Det var en sådan märklig dag, men i år var jag glad. Jag hade bjudit in alla mina vänner och familj och fixat buffé (catering) och i present önskade jag mig något gott till kaffet! Det var tur att inte alla var lydiga och bakade, för vi hade tillräckligt och Jag var ju så klart tvungen att smaka på allt. Mätt till nästa år! ;)






Det var Kladdkaka med grädde, Tryffelpaj med konjak och hallon, Chokladcupcakes, Morotskaka, Sockerkaka med Biskvitopping, Apelsinmandelbotten med chokladglasyr, Pannacotta med chokladlinser och Småkakor med grahamsmjöl och solroskärnor.

8 kommentarer:

  1. Grattis på födelsedagen och vilket mumsigt kakbord, så mycket gott :-)

    SvaraRadera
  2. men, GRATTIS GRATTIS på födelsedagen! vilken fin idé att alla får ta med sig nåt gott till kaffet, man ska ju trots allt inte slita ihjäl sig på sin egen födelsedag! även fast det är himla roligt att baka också så är det ju skönt att bara äta ibland ;) hoppas du hade en kanondag!

    sv: vet du vad som är värst?! den där litern med olja räckte knappt ändå, jag fick fritera en munk i taget för att fler fick inte plats i den så egentligen hade det behövts ännu mer. *gulp*

    SvaraRadera
  3. GRATTIS på din dag!
    Så skönt att känna glädje och att få nya minnen av din födelsedag:)
    Bra idé med lite knytkalas, man slipper stå över spisen själv.

    Ha en fortsatt bra helg,
    kramar

    SvaraRadera
  4. Stort grattis! Vilket ljuvligt fikabord, där hade jag gärna varit med och nallat både det ena och det andra =) Fin present att önska sig också, alla kan ju njuta av det!

    Tror inte att jag varit hos dig och hälsat på, men du har en jättetrevlig blogg <3

    SvaraRadera
  5. Alexandra - Ätbara presenter är toppen och precis, som du skrev - alla kan njuta av det! Kul att du gillar just min blogg! :)

    SvaraRadera
  6. Wow, vilken fikafrossa! :-D

    SvaraRadera
  7. Grattis i efterskott! Ett kakbord som heter duga... :)

    SvaraRadera
  8. tina - Det blev nästan för mycket.. ;)

    Helene - Tack! :)

    SvaraRadera