söndag 25 september 2011

Gallerinatt

Igår var det Gallerinatt i Malmö. Vet inte hur många år det har varit, men det är många och jag har varit på de flesta tror jag. Det var ett sagolikt väder igår kväll/natt. Nästan sommar. Vindstilla och varmt, men eftersom det är i slutet av september hade man, som vanligt alldeles för mycket på sig och det var VARMT inne på alla ställena. Fast där var mycket ute också, som tur var. Sedan var det ju gratis vin överallt också och det gjorde ju inte direkt att man blev svalare.... ;)

Ja det är en upplevelse. Det är inte bara konst i form av tavlor, utan det är glas, keramik, smycken, inredning, hattar, väskor etc. Man träffar nästan alltid någon, som man känner och man får en massa inspiration och sedan har man trevligt tillsammans med sitt sällskap och på toppen slurpar man i sig en hel del vin. En perfekt sysselsättning på en lördagskväll! :D



8 kommentarer:

  1. Vad fint med gallerinatt! Det borde ordnas mer kul aktiviteter såhär på hösten.

    SvaraRadera
  2. Där är rätt mycket kul på höstarna tycker jag. Bondens marknad, skördefest, gallerinatt, kulturnatt. Man hittar alltid något i de flesta städerna. Behövs för att liva upp stämningen inför vinterns mörker! :)

    SvaraRadera
  3. vad härligt det låter med gallerinatt, jättemysigt! :)

    jag ska också se på mad men någon gång, det verkar himla bra, men det får vänta lite till! nu har jag redan så många serier, så när någon av dem lägger ner och tar slut så får det bli mad men. en in, en ut måste jag köra när det gäller serier annars skulle jag få säga upp mig från jobbet och sitta vid teven jämt ;)

    SvaraRadera
  4. Nästa så vi ångar oss lite nu att vi inte åkte in ändå... men tiden räckte inte till riktigt:)
    En alldeles underbar sensommarkväll var det verkligen, vilken tur de hade som ordnade det hela.

    SvaraRadera
  5. Pernilla - Fast egentligen är det ju Gallerikväll, men mysigt i vilket fall som! :)

    Mårtenssons - Där missade ni något, men man hinner ju inte med allt. Ni får planera in det till nästa år istället. :)

    SvaraRadera
  6. Så mysigt med gallerinatt och vinsippande :)

    SvaraRadera
  7. Vad mysisgt det såg ut :-) Påminner mig om Kulturnatten i Uppsala. Vin till detta låter perfekt!

    SvaraRadera
  8. Hanna - Vin gör det ännu bättre! :)

    Louise - Tror att det finns på fler ställen i Sverige. Det är väldigt mysigt och gratis vin ska det vara! :)

    SvaraRadera