fredag 14 oktober 2011

Cake balls i massor

Beställningen klar för leverans! 108 st cake balls. Intressant att se hur lång tid det egentligen tar och vad ingredienserna kostar. Jag gör mina baserade på mjuk kaka med smörkräm. Här har jag haft sockerkaka, citronkaka och chokladkaka. Smaksättningar har varit lakrits, citron, kola, mocca, arrak. Vit, mjölk och mörk choklad att rulla dem i och till sist strössel med smak av saltlakrits, polkagris och cappuccino. Även silverkulor och blommor i sugarpaste/marsipan.

Jag blev väldigt nöjd med resultatet och smakerna och hoppas att även beställaren blir det! :)





21 kommentarer:

  1. Oj de var många cake bolls,så gotti gott
    vill passa på och tipsa dig om 2 tävlingar som jag har,du är väl med
    Mvh Simone

    SvaraRadera
  2. Jag är inte så mycket för tävlingar, men jag tar mig en titt! :)

    SvaraRadera
  3. Så fina cakesbolls du har bakat ! :-)

    // Jenny

    SvaraRadera
  4. Coolt, som min Ebba skulle sagt. Bakar du sockerkakan själv eller köper du färdig?

    SvaraRadera
  5. Jag bakar själv, fast jag använder mix. Det blir många moment.

    SvaraRadera
  6. Herrejösses, det var inte den lilla beställningen! Så många smaker och olika sorter du fick till, arrak... mmm

    Ha en fortsatt skön helg!

    SvaraRadera
  7. ojojoj, det var ett rejält lass det, och vad snygga de blev! Denna beställning måste de vara nöjda med =) De med blommor på är hur snygga som helst! <3

    Och angående din fråga hos mig - ja, jag är vegetarian och nej, jag äter inte fisk eller något sådant heller. Försöker vara duktig och inte äta löpe och sådant också, men jag är inte jättenitisk med det ;)

    SvaraRadera
  8. Åh vilka fina kakor/ Helena i Småland

    SvaraRadera
  9. Mårtenssons - Att rulla 108 kulor/bullar gör man inte i ett nafs! ;)

    Alexandra - Blommorna blir supersnygga, men strösslet är godare! :)

    Helena - Tack! :)

    SvaraRadera
  10. oh hjälp vilken beställning! den får du allt känna dig nöjd med, jag vet inte om jag skulle orka rulla 108 st cake balls... åtminstone inte om alla måste vara i någorlunda samma storlek ;)

    SvaraRadera
  11. Jättefina! Visst känns det skönt när man pakat ner alla och ser dem färdiga framför sig, alla på en gång :-D Då känns det plötsligt inte som det var så jobbigt längre ;-)

    SvaraRadera
  12. Pernilla - Jag tog det lite i etapper och frös in dem. (utan choklad) De var inte lika stora - är det hemgjort, så är det! ;)

    Louise - Exakt, när allt är klart känns det, som om man lätt skulle kunna göra det igen... ;)

    SvaraRadera
  13. Hanna - Blir lite extra fina med blommor på och de är så kul att göra! :)

    SvaraRadera
  14. Hållplatsens Lakritshandel har i sin webshop Lakritzpasta (flytande rålakrits), Rålakritspulver, Salt-& Sötlakritssirap, Salmiak-Crémé mm.
    www.lakritshandel.se

    SvaraRadera
  15. Så fina cake balls och vilket jobb med så många ;-)

    SvaraRadera
  16. Hanna - Ja det tog tid, men det var roligt! :)

    SvaraRadera
  17. 108 stycken, imponerande! Bra jobbat, de ser jättefina ut :)

    SvaraRadera
  18. Caroline - Ja de blev väldigt bra och höll sig fräscha länge också! :)

    SvaraRadera