onsdag 9 november 2011

Känner ni Ulla i Red?

Jag är ju på väg att bli värsta stammisen och tro det eller ej, men jag gillar det! Tänk att få ströva runt i timmar och bara njuta av alla fynd, som man gör. För att inte tala om alla skoaffärer utanför. Säg den Kvinna, som inte njuter här! ;)

Vissa irritationsmoment finns förstås - ex alla korkskallar, som inte vet vad högerregeln är eller de, som bara stannar mitt i gången eller parkerar sina kundvagnar bredvid varandra! Man får se det, som underhållning och några smällar får man ta, om man vill ha nöjet att umgås hos Ulla! ;)

En perfekt tavla till Frk Kaka´s kök!



Lite smått och gott inför julen och baket. ½ kg mandel för 25 kr ex och väldigt mycket mer. Tack för bra tips Karolina! :) Köpte ju inte bara kak- och bakgrejer - det blev en del annat också, som ni kan se på bilden!



Jag glömmer alltid bort att köpa julklappsetiketter och det får man betala dyrt för. Runt 25 kr för 10 st på Ica. Här kostade 40 st 5 kr ungefär och då fick man glitter på köpet! Bakformar, julpapper, några julklappar och en fin adventsljusstake till mig själv.



Love at first sight! Bally i all ära, men när man har betalat mellan 3 500 och 4 000 kr beroende på var man bor i landet och sulan bara håller en säsong och man åker på ytterligare 1 000 pix för att laga dem, då är det underbart, när man hittar något liknande i en härlig röd färg för endast 500 pix! :D



Sedan hittade jag även ett par skor i gummi, som var lätta. Värmeljus kan man aldrig ha för många av. Hittade även datortillbehör och köpte en del gott till min pappa.

Nu när man är blivande stammis behöver man inte ta i så att man kräks, utan det man inte handlar nu - det tar man nästa gång. Varför ta ut allt det roliga i förskott, när man kan dela upp det! ;D

5 kommentarer:

  1. Vilken UNDERBAR tavla! Bara den gör att jag också skulle vilja ta turen till Ullared snart! Har inte varit där på länge nu, så det är väl dags snart, kan tyckas ;)

    SvaraRadera
  2. Vi måste verkligen se till att fixa en bil och ta oss dit till våren, det är alldeles för länge sen sist! Håkan hälsar att det finns män som också gillar Ullared skarpt:)

    Riktigt fina fynd du gjort, men visst kan det vara irriterande med vissa övriga kunder. Speciellt de som envisas med att köra på en med sina kundvagnar:(

    SvaraRadera
  3. Alexandra - Den kostade bara 39.90. Nästan så att jag hade lust att köpa flera... :)

    Mårtenssons - Visst finns det manliga undantag, men de är inte många! Inte stället, som man träffar någon på tror jag... ;)

    Härligt fyndställe och hade bara alla hållt till höger i gångarna, hade det varit hur smidigt, som helst! :)

    SvaraRadera
  4. här har du en kvinna som inte njuter där! fast här har du visserligen en kvinna som aldrig någonsin njuter av att shoppa :/ sambon däremot, han älskar det! så här är det han som släpar runt mig på stan och jag som går bakom och suckar och bara vill åka hem eller ut i skogen ;)

    SvaraRadera
  5. Pernilla - Undantag finns förstås alltd... ;) (tycker du inte om SKOR heller???)

    SvaraRadera