torsdag 24 november 2011

Tänk om man visste på förhand..

...vad de små Macaronerna tänkte hitta på i ugnen! ;)



Allt enligt konstens alla regler och ÄNDÅ sprack de i ugnen! Inte kan jag skylla på att det var de, som var garnerade som sprack, för det stämmer inte heller. Goda var de i varje fall - det är de alltid, hela eller krackelerade! Smak av lakrits och saltlakrits mellan. Himla gott! Nu har jag gjort både maränger och macarons med den kombinationen. Nu ska jag prova att göra fudge med lakritssmak.

10 kommentarer:

  1. Laktritstryffeln på min blogg passar nog utmärkt på ditt julgottebord. Förutom lakritskolorna då. Lakrits är ju så gott!

    SvaraRadera
  2. Äsch, bara de var goda att smarra på så får de se ut hur de vill!
    Lakritsfudge brukar oftast hamna i påsen med lösgodis när vi köper sånt, en av bådas favoritbit.

    SvaraRadera
  3. Karolina - Var hittar jag den någonstans? Var det förra julen eller?

    Mårtenssons - Det är helt rätt. Huvudsaken är ju att det smakar gott! ;)

    SvaraRadera
  4. Fina ändå ju, jag tycker du är modig som provar, jag vågar inte, risken för totalt misslyckande är så överhängande stor ;) Att de är goda är ändå det absolut viktigaste!

    SvaraRadera
  5. Alexandra - Klart du ska prova. De flesta blir bra och det är så roligt att göra dem! :)

    Helena - Att det smakar gott är viktigt! :)

    SvaraRadera
  6. Bakninga innehåller alltid - precis som en resa med SJ - ett visst överraskningsmoment! Men utseende är överskattat, det är godheten som räknas, eller hur? Förresten brukar man ju alltid kunna göra någonting av de s k misslyckorna. Mojsa ihop med grädde och sylt eller något annat till en dessert t ex, om det gäller kakor.
    Jag delar inte din passion för saltlakrits - hua -men macaroner är toppen!

    SvaraRadera
  7. Kjersti - Det var en bra jämförelse! ;)
    Vispgrädde fixar till det mesta och jag brukar blanda i misslyckade macarons i smörkrämen. Blir lite extra krispigt då!

    SvaraRadera
  8. De ser riktigt goda ut iallafall :)

    / Jenny

    SvaraRadera
  9. Jenny - och det var de också! Försvann i ett nafs! ;)

    SvaraRadera