fredag 9 december 2011

Årets glöggstart



Mina vänner från musikkvällarna i Slottsträdgården har varit här ikväll på årets första (men inte sista)glöggparty. Vi drack årgångsglöggen från i år med kaffesmak och förra årets med saffranssmak. Gästerna hade med sig en härlig vetelängd från Gateau, hembakad saffrans- och apelsinkaka och julmandlar med choklad och kryddor. Själv bjöd jag på lite gott från baket i onsdags.

Fler bilder och recept kommer - även på fruktkakan, som jag gjorde igår. Fullspäckad med frukt, nötter och konjak!

4 kommentarer:

  1. Mårtenssons - Den är god, men den luktar mer kaffe, än vad den smakar! Jag tyckte nog bättre om förra årets, den med saffranssmak! Har ni provat än?

    Alexandra - Det var jättemysigt också! :)

    SvaraRadera
  2. Jag undrar som Mårtenssons; vad tyckte ni om årets glögg? Har ju inte testat den ännu. Sen tycker jag inte att kaffesmak lockar så mycket.. :)

    SvaraRadera