tisdag 20 december 2011

Göteborg i juletid!

Förra veckan var A och jag i Göteborg. Show med Tomas Ledin, god mat och vin, NK´s julskyltning och en hel del annat också.




Innan Tomas Ledin´s show på kvällen blev det italienskt på denna mysiga, lilla restaurang på Sten Sturegatan (tror jag att den hette).



Biffstek med härlig sallad och goda klyftpotatisar, Casataglass och cappuccino blev en nice början på en trevlig kväll.





Efteråt fortsatte vi upp till Liseberg. Jag har aldrig varit där, men så underbart vackert det var med alla ljus. När det är mörkt och många ljus, blir det inga bra bilder med min mobil, men jag tycker ändå att man kan uppfatta stämningen, trots att det är suddigt. Magiskt ljus! :)



Tomas Ledin hade sin show på Rondo och den var inte alls lika magisk, som ljusen ute på Liseberg!. Där fanns vissa ljuspunkter, men smaken är, som baken! A tyckte att det var årets höjdpunkt! ;)

4 kommentarer:

  1. Åh vad härligt det låter! Jag älskar italiensk mat och itlaienska resturanger! Och tja, Tomas Ledin är inte så pjåkig han heller!

    SvaraRadera
  2. Det var en mysig och familjär restaurang! Prisvärd var den också! :)

    SvaraRadera
  3. Härligt att få komma iväg och roa sej lite:) Även om nu inte showen gick riktigt hem... Liseberg i julstämning skulle vi också vilja se, hoppas få till det något år!

    SvaraRadera
  4. Mårtenssons - Nästa år vill jag ha en heldag på Liseberg och riktigt njuta av alla vackra ljus! :)

    SvaraRadera