torsdag 22 december 2011

Mmm.....som i Mums! :)

Minns ni Jennie, som kom 2:a i Mästerkocken? Alla vi, som bloggar vet ju förstås vem hon är och att Kalasgott är hennes blogg, som hon hade långt tidigare, än Mästerkocken! På hennes blogg finns de mest underbara skapelserna och nästa år kommer hon ut med en kokbok och då hoppas jag verkligen att Ooey gooey brownies kommer att vara med där.



Har länge tänkt att prova, men det krävs ju en del ingredienser och förberedelser. När man väl har dem, så går det kvickt att göra kakan. Originalreceptet hittar ni här hos Jennie.

Jag har gjort några små justeringar - 100 gr minimarshmallows istället för 150 gr, 1/3 burk kolasås istället för en hel burk och moccaessens i tryffeln, för att det inte skulle bli för sött. Ett tips är att spritsa ut kolasåen. Mycket lättare, än att försöka bre ut den ovanpå kletiga marshmallows. Sedan skar jag mina i mindre bitar. Lagom till en liten espresso!




Här kan man verkligen tala om Extra Allt och jag hade först tänkt att detta skule bli mitt bidrag till Månadens sötsak, som har just det här temat för december månad, MEN....nu är ju inte detta direkt mitt recept, så jag tror att jag låter det stanna vid tanken! :)

8 kommentarer:

  1. Du tar med dem till Ranarp va? :)

    SvaraRadera
  2. Hade dem med på jobbet och de tog slut kvickare, än kvickt! ;) Det kan hända att Pa ha några kvar....om du har tur!

    SvaraRadera
  3. Låter som väldigt goda justeringar som gjordes. Du har så rätt så, vi i samma trappuppgång, vilka byten vi kunde fått till...

    SvaraRadera
  4. Kaffesmaken blev en bra brytning. En bloggpicknick till våren skulle vi kanske kunna få till...lättare, än att flytta! ;)

    SvaraRadera
  5. mmm, de där är så himla goda! jennie gjorde dem i en pajversion när vi var på pajbuffé på råda säteri förra sommaren och den var helt fantastisk!

    haha, det får bli ett litet hus i leksand då så du kan komma på kaka :) annars kan du komma till mina föräldrar på kaka, de bor ju också nära leksand.

    GOD JUL på dig tina!

    SvaraRadera
  6. Jag vill önska dig och de dina en riktigt god jul!

    SvaraRadera
  7. Pernilla - Himmel en pajversion...ännu mer EXTRA ALLT! ;) God Jul till dig med!

    Helena - Tack detsamma! :)

    SvaraRadera
  8. åh dessa ser ju himla goda ut.skulle nog hamna i sockerchock

    SvaraRadera