lördag 21 januari 2012

Förändringens vindar blåser!

Ledig dag igår och ett sagolikt väder. Startade dagen med en promenad bort till "Hoddorna", där jag inhandlade torskrygg till kvällens middag. Finns det något godare, än färsk fisk...måste börja gå hit lite oftare.


Fikapaus på vägen hem på ett av mina nya favoritställen. Minisemla - vilken ypperlig uppfinning. En lagomsemla kallar jag den!


Underbart väder och jag tog mig en promenad ner till golfbanan. Har bestämt mig för en ny taktik den här säsongen och den funkade hur bra, som helst. Två månader sedan jag sist höll i en golfklubba, men det märktes minsann inte....hoppas att jag kan överföra den nya taktiken till banan också!


Man kan knappt tro att det är januari, i varje fall inte igår. Idag är det ingen sommarvarning..... ;)


Smörtstekt torskrygg

Dela torskryggen i lagom stora bitar. Gnid in olja i skinnet. Hetta upp en stekpanna och lägg i flingsalt. Lägg i torsken med skinnet nedåt och stek den gyllenbrun. Ta bort en del salt och lägg i en rejäl klick med smör. Låt det smälta och ös sedan torskryggen med smöret tills den är klar. Vi vände på den några gånger. Tog cirka 10-15 minuter. Man får känna sig fram.


Av torsken blev det följande måltid. Smörstekt torskrygg med potatis, broccoli och citronsås. Enkelt och gott!

Citronsås

Smält smör och blanda i vetemjöl. Tillsätt kaffegrädde och vatten till önskad konsistens. Smaksätt med salt, svartpeppar
och citronsaft.


Gott vitt vin till, som verkligen kan rekommenderas. Bra "sittaochsmuttapå" vin också.


Till efterrätt blev det köpedessert från Gateau. Cheesecake med blåbärstäcke. Litet, men gott och alldeles lagom.


Lagom ska bli mitt nya valspråk. Lagom med kakor, efterrätter och blogginlägg. Lite mer, än lagom beträffande motion och när vi pratar kärlek.....då ska det inte alls bli lagom, utan det ska vara MASSOR utav kärlek. Japp, jag tror bestämt att detta är en diet, som kommer att passa mig alldeles utmärkt! ;)

4 kommentarer:

  1. Lagom är bäst, men det gäller verkligen inte kärleken, den kan man aldrig få för mycket av!

    Ha nu en fortsatt fin helg och njut av din kärlek:)

    SvaraRadera
  2. Det har ni alldeles rätt i och nu fungerar plötsligt allt igen med bloggen. Måste har varit mailet till er.... ;)

    SvaraRadera
  3. Ett vintips är alltid kul! Tack:)

    SvaraRadera
  4. Det kommer fler idag och ännu fler med jämna mellanrum! :)

    SvaraRadera