fredag 27 januari 2012

Ibland har jag noll koll!

Teknik är underbart, men ibland är det svårt att hålla reda på alla bilder och framförallt VAR man har dem! Jag kommer aldrig ihåg namnet på viner, men nu har jag bestämt mig för att i fortsättningen ta en bild med mobilen. Sedan när man går in på Systemet, tar man bara fram den bilden och visar för personalen. Hur enkelt, som helst.....eller?? Absolut dvs om man tar alla bilderna med mobilen och låter dem vara kvar där. Inte tar några med mobilen och några andra med kameran och lägger in en del på datorn och andra på bloggen...etc etc.

Ikväll ska jag hem till I och vi ska laga risotto och då tänkte jag köpa med ett vin, som G och jag hade till torskryggen. Det vinet hade jag en bild på i mobilen - det var jag hundra på! Igår eftermiddag efter jobbet stegade jag in på Systemet, halade upp mobilen, tog fram bilden och visade den för personalen = ung man!


Jag - Den här vill jag ha
Han - Jaha, säger han och styr stegen mot de röda vinerna
Jag - Stopp! Det är vitt!
Han - Nej, det är ett rött vin
Jag - Nej, jag VET att det är vitt (dum i bollen, personalen på Systemet är ju proffs!)
Han - Tvekar lite....kanske finns i vitt också och börjar knappa på datorn
Jag - Börjar också tveka...vad det inte det vinet?? Jag har ju inga andra vinbilder i mobilen..
Han - Det finns faktiskt i vitt också, men det är en beställningsvara = JAG hade RÄTT!!
Jag - Ok....inser nu att jag har noll koll = PINSAMT...här gäller det att försöka släta över...DU kan kanske välja ett annat vin till mig istället?

Jag fick det här och det ska bli spännande att se, om det passar till kvällens middag! Det gjorde det alldeles utmärkt. Torrt med en touch av Riesling. En ny trevlig bekantskap! :)


När jag kom hem, så inser jag att det var ett RÖTT vin, för det vinet, som jag hade tänkt att köpa - den bilden fanns här på bloggen i förra inlägget! ;)


Det röda vinet var också gott och i fortsättningen SKA jag bara ta vinbilder med mobilen! (..och byta Systembolag..) ;)




4 kommentarer:

  1. Hahaha, skrattar gott:) Visst är det lite extra jobbigt när man är så säker på sin sak, att då upptäcka att det var ju inte alls så...

    Jaja, hoppas middagen blir bra och vinet är gott!

    SvaraRadera
  2. Att man aldrig lär sig! ;)

    Risotton var underbar och vinet passade perfekt till! Ha en trevlig helg! :)

    SvaraRadera
  3. Hahaha! Du kanske rentav har drabbatas av CRAFT-syndromet = Can`t remember a fucking thing! Men det finns hopp, ät rosmarin! Läs mer här.
    http://kjerstismatochprat.blogspot.com/2011/08/craft-syndromet.html. Ha det bra!

    SvaraRadera
  4. Oh, kan man skylla allt på det tro? ;)

    SvaraRadera