måndag 20 februari 2012

Dags att bruka allvar på riktigt....

...och döpa om bloggen till en Söndagsblogg, även om det just idag råkar vara måndag! ;)

Det kommer säkert att bli fler undantag, men på det här sättet slipper Jag att känna stress och Ni, som läser behöver inte undra om jag har skrivit något idag, för det har jag inte, om det inte är en söndag!

Förra veckan var det Alla hjärtans dag och diamanter i all ära, men vad är det jämfört med ett hembakat bröd i form av ett hjärta? Ingenting alls! :D


Min gulliga kollega D, som jag får alla jordärtskockorna av, säljer även ekologiska ägg. Hon har hönor i alla storlekar och visst är de fina de här äggen. Ägg behöver verkligen inte bara vara bruna eller vita och i exakt samma storlek....


Igår var det dags för söndagsmiddag igen. Pappa var min gäst. Provade på att göra en minifläskstek. Kött är inte riktigt min grej, men jag har fått en hel del goda tips av G och man måste ju öva. Stektermometern gjorde det inte lättare, men jag gick på känslan och slutresultatet blev inte alls dumt. Hasselbackspotatis till....gud, vad det är gott! :)


Igår var det Fastlagssöndagen och det betyder säkert inte alls att det är meningen att man ska äta fastlagsbullar/semlor, för det är ju på tisdag, som det är Fettisdagen. Inte behöver man vara så strikt och alla konditorier/bagerier har ju bestämt sig för att det är lika med att man ska äta både då och på tisdag.


En halv Semla kan man allt unna sig med gott samvete. I veckan, som har gått har jag också anslutit mig till Våra Vänner igen. Jag har bakat mig ur sorgen efter Mamma och det har varit effektivt för själen, men inte för kroppen! Jag kommer att fortsätta att skriva om goda kakor och mysiga fik, men också om en hel del annat.






3 kommentarer:

  1. Här går du och byter namn, så där bara:) Men det är ju helt perfekt byte du gör, för känna stress över något ska man inte om man kan undvika, det gör man med så mycket annat i livet som man inte kan undvika...

    SvaraRadera
  2. Någon stress ska ingen behöva känna! Bilden på äggen gör mig glad :D Ekologiskt ska det vara!

    SvaraRadera
  3. Mårtenssons - Tror att jag ska göra ett namnbyte igen...inte sjutton hinner man med bloggen på söndagskvällen! ;)

    Helena - De är fantastiska de där äggen. Gula och goda! :)

    SvaraRadera