tisdag 10 april 2012

Påskkavalkad!

Förra påsken hade jag bikini på mig och vi satt ute och åt. Det gjorde vi inte i år och jag hade heller inte bikinin på mig! ;) Solen sken förvisso, men det var isande kallt och på kvällen var det MINUSgrader....vart tog våren vägen?? Men men, det är ju inte så dumt att sitta inne och mysa, laga god mat, äta den och bara umgås heller. :)

Först en fikaLillaro, som ligger i Lilla Hult på Bjärehalvön. Goda mackor, gott kaffe (enligt min bror), gott te (enligt mig!) och kakorna såg också goda ut, fast de hoppade vi över den här gången. Inte bara café, utan de säljer en massa prylar också och tillverkar kläder och har musikunderhållning!






Påsklunch/middag med hembakad kavring, sparris, kokt lax, goda ostar, olika sillsorter och ägg förstås. Vi hittade en ny god sill i år. Krögarens bästa med smak av vodka och lime.


Påskkärringen, som Mamma har gjort. Den måste bara finnas med, annars är det inte påsk för mig! :)


Blåsig promenad längs havet och längtan efter sommar och salta bad....



Champagne smakar gott efteråt!


Fira en nybliven 18-åring hann vi också med! :)



Årets första grillmiddag med fransk potatisgratäng (förkokt i grädde) och honungsglaserade morötter. Härlig sallad med äpple till.



Sist, men inte minst kom efterrätten. En ljuvligt len kokospannacotta med ananas och passion.


Ta en stor burk kokosmjölk (inte light) och blanda med 3 dl vispgrädde. Tillsätt 1.5 dl Gelésocker multi. Koka upp. Klart. Häll upp i glas och dekorera med ananas och passion. Enkelt att göra och otroligt gott! :)





3 kommentarer:

  1. Låter som att du haft en härlig påsk, trots solbrist och isiga vindar. God mat råder bot på det mesta!

    SvaraRadera
  2. Åh, jag får stora-havet-längtan! Fina foton!

    SvaraRadera
  3. Kjersti - God mat är det bästa, som finns....näst efter kakor förstås! ;)

    tina - Jag med...jag vill bada! :)

    SvaraRadera