måndag 21 maj 2012

Kavalkader är bra!

Jag gillar bildkavalkader. Det underlättar, när tiden rasslar iväg och när datorn dessutom krångar underlättar det ännu mer.... ;)

Först en sväng ut i naturen. Dalby Hage och Trollskogen utanför Torna Hällestad.





Sedan ett vintips! Ljuvligt med smak av kaffe. Nästan i klass med nyårsvinet. Strax under 100-lappen. Ett fynd! :)


Därefter blir det Rabarbersylt. Recept hittar ni här.



Den kan man ha till mycket. Glass och grädde ex! :)


Med jordgubbar till blir det extra gott.


Sist blir det två middagstips.
Delikatesspotatis med paprika och sallad. Senapsdressing och lövbiff till.


Lax med med citron- och dillolja.


Till det potatissallad med morötter, sparris och rädisor. Brynt, vispat smör till. Receptet kommer från tidingen Buffé.










4 kommentarer:

  1. Hej Tina. Trollskogen och Dalby hage. Du var ju alldeles i närheten där min bror Sören bor. Synd att du inte tittade in till dem. Vi ses. Kram Eivor

    SvaraRadera
  2. Hej. Det får bli en annan gång. Ska bli kul att ses på lördag! :) Kram

    SvaraRadera
  3. tina - Ja, den är fin och tänk, jag tror aldrig att jag har varit där, trots att jag bor så nära... ;)

    SvaraRadera