söndag 8 juli 2012

Vintips

G oc jag provar rosé i sommar. Fyller på efterhand. Det blir nog andra vintips också. Rosé...en underbar färg och ibland en trevlig upplevelse, men inte alltid. Finns mycket, som är riktigt dåligt eller som egentligen inte smakar ett smack. Bara blaskigt. Tur att det är ett sommarvin, för hade man druckit det på vintern, hade det nog inte blivit mer, än en klunk.... ;)

Jag är dålig på att komma ihåg priser, men jag ska försöka skärpa till mig och åtminstone ge er en prisklass. Annars hittar man det ju på systemets hemsida.

Vi börjar dock med ett rött. Ekologiskt och kravmärkt. Det här var gott och prisvärt, 66 kr.



Vi tar ett rött till. Det här har smak av kaffe och det smakades. Underbart vin, om man gillar kaffe. Kostade 89 kr och det är ett fynd!



Sedan tar vi ett rose och det här var bara blask. Köpte det för flaskans skull (stilren), men inte ens ett vackert glas eller en härlig sommarkväll, kan rädda det här vinet. Det var inte dyrt, men det var heller inget billigt vin.



Vin i tetrapack brukar vara så där, men här blev jag klart överraskad. Perfekt att ha med på utflykten. Vin i tetra brukar ju vara lite billigare. 59 kr kostade det.



Det här vinet älskar jag och jag är säkert den ende, men det är sött och gott och smakar jordgubbssaft! Vilket det trots allt inte var, visade det sig efter ett par glas... ;) Rena fyndet - bara 57 pix. Inget matvin, men en solig kväll på balkongen/terrassen...jag vill bara ha mer! Full galopp mot systemet, om ni är som jag... ;)



Här kommer ett annat rosé, som passar alldeles utmärkt till mat. Torrare. En liten flaska kostade 48 kr.



Här kommer ett tips till på rosé. Fin färg och god smak. Torrt. Passar bra till mat. G hade fått det i present och därför vet jag inte vad det kostar.



Ett rosé till, som C bjöd på. Runt 70 kr. Friskt och gott. Passar både till mat och balkongen/terrassen.









2 kommentarer:

  1. här testas det då absolut ingen rosé i sommar, här testas bara spännande alkoholfria alternativ.. och kanske en och annan glass ;) men det kan ju vara bra att få lite tips för det kanske blir sommar nästa år också. kanske.

    SvaraRadera
  2. Det är inte så dumt det att testa glass..SIA har ju kommit med en ny sort i paket. Klart att det blir sommar nästa år...i varje fall en kall sådan! ;)

    SvaraRadera