måndag 15 oktober 2012

Nu lämnar jag sommaren åt sitt öde!

Jag hade säkert tänkt att skriva fler inlägg om sommaren, men jag kommer inte ihåg något nu. Jo, jag kommer ju förstås ihåg att den var underbar och att vädret inte var det mest lysande, men jag fick ändå en del färg och badade (fuskdoppade) gjorde jag också. TVÅ ggr minsann och det är ju rekord med tanke på att förra året blev det bara en gång och det var först i september! Fast det var å andra sidan inget fuskdopp! (Fuskdopp = grunt vatten, där man lägger sig ner och skvätter runt lite...)

Jag går raskt över till hösten istället. Här finns det desto mer att skriva om och dessutom kommer jag fortfarande ihåg det! ;)

Vi börjar med semesterveckan, som jag tillbringade i Dalarna igen på mitt stamställe. Jag gillar det fortfarande, men jag har inget behov av att vara där lika länge längre. Nästa gång ska jag prova en långhelg och se om det är värt den långa resan.









Mycket regn den här gången, men samma sköna känsla ändå. Hade ju varit trevligt, om G hade velat följa med någon gång....men men, bara tanken på ett ställe UTAN kaffe och kött, får honom att rysa... ;)

♥♥♥

Det finns annat trevligt, som man kan göra på hösten, än att åka på hälsohem. Man kan ex bjuda hem några trevliga, som man tycker om och äta något gott tillsammans. Kräftor, räkor, hemgjorda minipizzor och ostpajer, hembakta baguetter och en ljuvlig Äppelpaj med mandel och honung i, som G´s äldsta dotter hade gjort.

Dukat fint hade vi - jag och K - också gjort. Mest K förstås. Utanför dörren hittade vi alla bordsdekorationerna. Sedan gjorde K fina placeringskort också. En trevlig kväll med en massa god mat, dryck och spel. :)









♥♥♥

Marknader finns det gott om på hösten och G, Jag och K var på Fredriksdal. Där var en hel del att titta på. Grisar, äpplen, hantverk och försäljning av diverse godsaker. G och jag köpte Äppelmust, dinkelfullkornsmjöl med tillhörande knäckebrödsrecept, brända mandlar och kardemummaskorpor. K köpte mest karameller tror jag, men det är precis så det ska vara när man är på marknad. Man köper det man gillar allra bäst! :)















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar